Predrag Pavić

izložba 9

Studija pokreta, 2015.

objekt; drvo, metal, elektro-dijelovi, dia film; 200 x 200 x 70 cm/trajanje filma: 7’, petlja

Studija pokreta ironični je pokušaj obrtanja evolucije filmske tehnologije unatrag, a prvotni je cilj praktično objašnjenje phi efekta i izrada funkcionalnog zoopraksiskopa koji je sposoban pokazati pokretnu sliku kakvu su ljudi imali prilike gledati prije 140 godina. Stroj na razmeđu funkcionalnog projektora i objekta/skulpture sastavljen je od dijelova sakupljenih sa smeća, prerađenog dijaprojektora u lanternu magiku, elektro motora, lanca, par zupčanika… Prikazani film u kojem autor jaše na konjiću, igraćoj spravi iz dječjeg parka asocira na prve projicirane pokretne slike konja u galopu. Ono što je indikativno za usporedbu sa slikama u pokretu Edwarda Muybridgea jest okruženje. Muybridgeove su fotografije svedene na konja i jahača koji zbog nedostatka perspektive jesu u pokretu, ali u biti nikuda ne idu jer nemaju uporište od kojeg bi se kretali prema nečemu, galopiraju ni iz čega ni u što. Dok s druge strane, u Studiji pokreta to okruženje postoji, ali konjić u parku naravno stoji uvijek na mjestu, a pokret je samo metafora. Ako nekuda i želi odjahati, svako dijete koje na njemu galopira mora si to izmaštati.

Obrazloženje žirija

Stručno povjerenstvo:

Snježana Pintarić, predsjednica, ravnateljica MSU Zagreb, muzejska savjetnica; Nataša Ivančević, zamjenica ravnateljice i muzejska savjetnica MSU Zagreb; Rainald Schumacher, kustos, Office for Art, Berlin; Marco Scotini, likovni kritičar i nezavisni kustos, pročelnik Odsjeka za vizualnu, izvedbenu i multimedijalnu umjetnost, NABA, Milano; Sandra Vitaljić, fotografkinja, Akademija dramske umjetnosti, Zagreb.

Zatvori

izložba 9

MSU ZAGREB

Avenija Dubrovnik 17
10000 Zagreb, Hrvatska

UTO–NED: 11–18 sati
SUB: 11–20 sati
PON i praznici: zatvoreno