Druga nagrada za 2017. godinu

Dalibor Martinis

Izložba 11

Galerija suvremene umjetnosti / Zagreb, 1. travnja 1974. / fragment, Data Recovery, 2018.

instalacija (model 1 : 1 prostorije tadašnje Galerije suvremene umjetnosti, zidovi od knaufa, bijela boja, crteži bojicama); oko 550 x 400 x 400 cm

Obrazloženje žirija

Početkom travnja 1974. u tadašnjoj Galeriji suvremene umjetnosti na Katarininu trgu u Zagrebu postavljala se izložba francuskog umjetnika Daniela Burena. Svoju poznatu grafiku s uzorkom od usporednih obojenih i bijelih traka uvijek iste širine (8,7 cm) otisnutih na arcima papira umjetnik je odlučio postaviti oko niza dovrataka – prolaza između izložbenih prostorija.

Izložba je otvorena 4. travnja 1974. Budući da sam tih godina radio grafički dizajn za GSU, sudjelovao sam u pripremama i za izložbu oblikovao katalog i plakat. (Dalibor Martinis)

 

 

foto: Ana Opalić

Obrazloženje žirija

Upornost kojom Dalibor Martinis već desetljećima “spašava” našu izgubljenu kulturnu povijest ponovno je nagrađena. I baš kao što vam informatičar nikad ne može spasiti sve podatke nakon havarije računala, tako ni Martinis ne može dobiti cjelinu, nego se drži fragmenata, dovoljno asocijativnih da u promatraču izazovu sjećanje na cjelinu.

Zgrada negdašnje Galerije suvremene umjetnosti na zagrebačkom Gornjem gradu bila je za njegovu generaciju umjetnika kultno mjesto, kako je pokazalo kasnije vrijeme. Stoga je u svom poznatom ciklusu Data Recovery odlučio “spasiti” sjećanje na izložbu održanu 1974. na kojoj je francuski umjetnik Daniel Buren oko dovrataka izložbenih prostora aplicirao uzorak obojanih linija, prenesen sa svojih grafika. Tako nas Martinis ponovno podsjeća o važnosti čuvanja nekih informacija, a usto postavlja pitanje mogu li se uopće “oporaviti” djelomično izgubljene ili uništene informacije. Združivanjem osobnih zapisa, fotografija, s katalozima i raznim dokumentima, Martinis u fragmentima kreira negdašnji ambijent, rekonstrukciju fizičkog prostora institucije i umjetničkog djela u razvoju. S obzirom da taj višegodišnji umjetnikov projekt, objedinjen pod nazivom Data Recovery prinosi širenju svijesti o važnosti održavanja informacija ili pak o dilemi održavanja već djelomično izgubljene ili uništene informacije, stručno povjerenstvo mu je odlučilo dodijeliti drugu nagradu.

Stručno povjerenstvo:

Snježana Pintarić, ravnateljica MSU-a; Ivana Kancir, viša kustosica MSU-a; Katrin Bucher Trantow, viša kustosica Kunsthausa u Grazu; Alenka Gregorič, kustosica, voditeljica Mestne galerije Ljubljana i Galerije KC Tobačna 001; Alem Korkut, akademski kipar, profesor na Akademiji likovnih umjetnosti Zagreb

Zatvori

Izložba 11

MSU ZAGREB

Avenija Dubrovnik 17
10000 Zagreb, Hrvatska

UTO–NED: 11–18 sati
SUB: 11–20 sati
PON i praznici: zatvoreno