
Maja Rožman
Finger Print, 2010.
izložba 5
crtež (Disappearing Cities: Zagreb), knjiga umjetnika (Disappearing Cities: Paris); 5 x (70 x 50 cm), 29,7 x 21 cm, 60 str.
U posljednje me vrijeme u radu zanima memorija i njezine transformacije tijekom vremena. Svaka ulica/put kojim sam prošla kroz pojedini grad pažljivo sam zabilježila/mapirala; te bilješke bez jasno naznačene mape ostavljaju dojam apstraktnog crteža. U seriji Disappearing Cities bilježim ideju lociranja same sebe unutar nekog grada uvijek u razdoblju od pet dana, ali i ideju zaborava točne lokacije kako vrijeme prolazi. Nakon nekoliko dana postaje mi nejasno gdje sam boravila i kojim sam putovima prolazila. Kao simbol protoka vremena svaki sam crtež zatim prekrivala slojem paus papira – po jedan paus papir za svaki protekli dan – sve do trenutka kada su crteži postali nevidljivi.
U umjetničkoj knjizi Disappearing Cities: Paris okretanjem stranica pratimo promjene, ali i konstantnost ruta i lokacija čime autorica pokušava shvatiti na koji način nova iskustva prepravljaju stara te kako utječu na našu percepciju prošlosti.
Snježana Pintarić, predsjednica, ravnateljica MSU Zagreb, muzejska savjetnica; Nataša Ivančević, zamjenica ravnateljice i muzejska savjetnica MSU Zagreb; Rainald Schumacher, kustos, Office for Art, Berlin; Marco Scotini, likovni kritičar i nezavisni kustos, pročelnik Odsjeka za vizualnu, izvedbenu i multimedijalnu umjetnost, NABA, Milano; Sandra Vitaljić, fotografkinja, Akademija dramske umjetnosti, Zagreb.
izložba 5