Neven Petrović

izložba 10

Brandscapes, 2016.

site-specific instalacija; medijska fasada

Razmišljajući o prostoru grada, određena mjesta, a posebno građevine, jasnije su zapisane u našu mentalnu mapu. Ona često sadržavaju arhitektonsko-urbanističku dominantu u svojoj mikrolokaciji. To su gradski orijentiri i najbitniji su element grada. Označeni su u prostoru, ili tako što su vidljivi iz više različitih smjerova, ili tako što djeluju u jakom kontrastu sa svojom okolinom.

Kao najsnažniji posttranzicijski orijentiri, naše gradove obilježavaju građevine trgovačkih centara i pripadajući im logotipi koji postaju orijentacijski arhetip. Apstrahiranjem logotipa na njihov dominirajući element – boju, stvaraju se specifične palete. Njihovim prikazivanjem na fasadi Muzeja one od njega čine fluidni orijentir unutar javnog prostora kojim, zbog recentnih urbanističkih gradnji u njegovoj okolini, sve manje dominira.

Ugrožen u svojoj poziciji reprezentativnog, ali vizualno stišanog gradskog orijentira, brendiranjem zgrade Muzeja umjetnim se putem repozicionira njegov kontekst unutar istog prostora, upotrebom mehanizama koji ga ugrožavaju.

Obrazloženje žirija

Stručno povjerenstvo:

Snježana Pintarić, predsjednica, ravnateljica MSU Zagreb, muzejska savjetnica; Katrin Bucher Trantow, viša kustosica, Kunsthaus Graz; Nataša Ivančević, zamjenica ravnateljice i muzejska savjetnica MSU Zagreb; Ivan Posavec, fotograf i diplomirani snimatelj; Rainald Schumacher, kustos i direktor, Office for Art, Berlin.

Zatvori

izložba 10

MSU ZAGREB

Avenija Dubrovnik 17
10000 Zagreb, Hrvatska

UTO–NED: 11–18 sati
SUB: 11–20 sati
PON i praznici: zatvoreno