Prva nagrada za 2015. godinu

Igor Eškinja

izložba 9

Arhitektura optimizma, 2016.

prostorna instalacija; kombinirana tehnika (digitalni tisak/poliester, metal, novinski papir, drvo); promjenjive dimenzije

Obrazloženje žirija

Prostorna instalacija Arhitektura optimizma temelji se na vizualnom materijalu snimljenom u riječkim stambenim naseljima izgrađenim 1970-ih te pariškom predgrađu Vitry-sur-Seine. Obje su urbanističke cjeline zapravo velike spavaonice visokog modernizma, jedna u kojoj se stanovništvo kontinuirano smanjuje, a druga koja je vitalna i živa.

Na velikoj zavjesi nalaze se riječki neboderi snimljeni u noćnim satima u trenutku u kojem niti jedno svjetlo ne gori. Nasuprot ovome prizoru vidimo slične stambene zgrade iz Vitrya u kojima svjetla dnevnih boravaka ostavljaju trag i formiraju svjetlosne crteže. Između ovih sličnih, a opet različitih fotografija vidimo stolove s neotisnutim listovima dnevnih novina (Novog lista) na kojima je sunce ostavilo tragove sugerirajući mješavinu riječkih urbanih veduta s imenima obitelji, multietničkih stanovnika pariškog predgrađa.

Obrazloženje žirija

Igor Eškinja, umjetnik zapažene međunarodne karijere na jedinstven način koristi vizualni materijal snimljen u riječkim stambenim naseljima nastalim 70-ih godina te pariškom predgrađu Vitry Sur Seine. Obje urbanističke cjeline velike su spavaonice izgrađene u vrijeme visokog modernizma. U riječkoj se stanovništvo kontinuirano smanjuje, a pariška je vitalna i živa. Propast industrije, jednog od glavnih pokretača gospodarskog i društvenog razvoja grada, kao rezultat loše politike, te mutnih poslova pretvorbe i privatizacije u 90-ima, ostavlja nesagledive posljedice na stanovnike ali i urbanu sliku grada. Ono što je nekada bilo znakom napretka i prosperiteta, sada djeluje uznemirujuće zbog ispražnjenosti i zapuštenosti. Fragmente preuzete iz stvarnosti Igor Eškinja transponira u novu vizualnu situaciju, visoko estetiziranim jezikom, utišanom gestom, čime je ostvario suptilan prikaz i originalan komentar društveno-političkih pojava tranzicijske Hrvatske.

Stručno povjerenstvo:

Snježana Pintarić, predsjednica, ravnateljica MSU Zagreb, muzejska savjetnica; Nataša Ivančević, zamjenica ravnateljice i muzejska savjetnica MSU Zagreb; Rainald Schumacher, kustos, Office for Art, Berlin; Marco Scotini, likovni kritičar i nezavisni kustos, pročelnik Odsjeka za vizualnu, izvedbenu i multimedijalnu umjetnost, NABA, Milano; Sandra Vitaljić, fotografkinja, Akademija dramske umjetnosti, Zagreb.

Zatvori

izložba 9

MSU ZAGREB

Avenija Dubrovnik 17
10000 Zagreb, Hrvatska

UTO–NED: 11–18 sati
SUB: 11–20 sati
PON i praznici: zatvoreno