28.02.2017.

Međunarodni žiri za dodjelu HT nagrade

Snježana Pintarić, Katrin Bucher Trantow, Nataša Ivančević, Ivan Posavec, Rainald Schumacher

Na jubilarni, deseti po redu natječaj za HT nagradu za hrvatsku suvremenu umjetnost prijavljen je rekordan broj radova u posljednjih pet godina! Uz troje pozvanih umjetnika, Duju Jurića, Igora Rufa i Davora Sanvincentija, čak 243 umjetnika i umjetnica prijavilo je radove širokog spektra tema i različitih medijskih izričaja. Međunarodno stručno povjerenstvo je između te velike količine zanimljivih radova izabralo 26 koji će, uz radove troje pozvanih umjetnika, biti predstavljeni na 10. izložbi HT nagrada za hrvatsku suvremenu umjetnost od 10. ožujka do 09. travnja 2017. Tijekom trajanja izložbe stručno povjerenstvo će se ponovno okupiti kako bi izabralo ovogodišnje pobjednike HT nagrade.

Ove godine međunarodno stručno povjerenstvo čine:

Snježana Pintarić, predsjednica međunarodnog stručnog povjerenstva HT nagrade za hrvatsku suvremenu umjetnost, diplomirala je povijest umjetnosti i njemački jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje je i magistrirala u području društvenih i humanističkih znanosti, područje povijesti umjetnosti. Od 1998. ravnateljica je, muzejska savjetnica, te voditeljica Zbirke slikarstva i Zbirke Benko Horvat zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb. Kustosica je izložbi „Miroslav Šutej – retrospektiva“ (2013.), „Peter Kogler“(2014.) i „Nepokorena šuma i Radovan Ivšić“ (2015.). Za izložbu „Nepokorena šuma i Radovan Ivšić“ Hrvatsko muzejsko društvo dodijelilo je Snježani Pintarić i Annie Le Brun nagradu za najbolju realiziranu izložbu u 2015. godini.

Katrin Bucher Trantow studirala je povijest i povijest umjetnosti na Sveučilištu u Baselu. Od 2001. do 2003. radila je kao asistentica kustosa u Kunsthalleu u Baselu. Od 2003. radi kao kustosica, a od 2012. kao viša kustosica i zamjenica ravnatelja Kunsthausa u Grazu. Kurirala je brojne izložbe, među kojima izdvaja: Alina Szapozcnikow, Kateřina Vincourová i Camille Henrot; Constantin Luser; Landschaft in Bewegung [Landscape in Motion]; Katharina Grosse; Berlinde de Bruyckere; Cittadellarte. Sharing Transformation; Michael Kienzer; Measuring the world: Heterotopias and Knowledge Spaces in Art; Robot Dreams (suradnja Muzej Jean Tinguely, Basel); Life? Biomorphic forms in sculpture; Albert Oehlen; M Stadt – European Cityscapes; Sol LeWitt. Autorica je brojnih priloga i tekstova za kataloge i druge stručne publikacije, kao što su Camera Austria International, Domus, Parnass.

Nataša Ivančević diplomirala je povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom u Zagrebu, gdje pohađa doktorski studij na Odsjeku za povijest umjetnosti. Muzejska je savjetnica, pomoćnica ravnatelja i voditeljica Odjela zbirki i Zbirke skulptura zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti. U muzejskoj struci radi preko 20 godina, te je autorski osmislila i realizirala preko 60 izložbi modernih i suvremenih umjetnika. Niz godina je radila na međunarodnom promicanju mladih hrvatskih umjetnika. Aktivno sudjeluje na međunarodnim i domaćim znanstvenim i stručnim skupovima. Za retrospektivu Vojina Bakića Hrvatsko muzejsko društvo dodijelilo joj je nagradu za najbolju realiziranu izložbu u 2013. godini.

Ivan Posavec godine 1969. dolazi na studij veterine u Zagreb, koji prekida 1974. kao apsolvent, da bi se posvetio fotografiji. Diplomira 1980. filmsko snimanje u klasi prof. Nikole Tanhofera na Akademiji za kazalište, film i televiziju u Zagrebu, a 1984. magistrira fotografiju kod prof. Dragoljuba Kažića na Akademiji primenjenih umetnosti u Beogradu. Iste godine postaje najmlađim dobitnikom godišnje nagrade fotografskog saveza Jugoslavije, 1992. dobiva nagradu „Tošo Dabac“, a 2003. Nagradu Grada Zagreba, što su samo neke od pedesetak nagrada koje su mu tijekom života dodijeljene. Radove su mu otkupili Muzej suvremene umjetnosti i Muzej za umjetnost i obrt u Zagrebu te Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. S kolegom Mijom Vesovićem 1979. osniva grupu MO, koja je realizirala preko 150 naslovnica tjednika Danas, te postavila standarde novinske i autorske fotografije na ovim prostorima. Živi i radi u Zagrebu.

Rainald Schumacher kustos je iz Berlina koji je profesionalnu karijeru započeo početkom devedesetih u studiju Gerharda Richtera u Kölnu. Radio je kao kustos i direktor u Goetz Collection u Münchenu, Esther Schipper Gallery u Berlinu i Barbara Gladstone Gallery u New Yorku. Zajedno s kustosicom Nathalie Hoyos, Schumacher je vlasnik tvrtke Office for Art u Berlinu specijalizirane za kustoske projekte, povijesno-umjetnička istraživanja, umjetničku kritiku te savjetovanje pri osnivanju i vođenju privatnih ili korporacijskih kolekcija umjetnina. Office for Art je 2014. godine kurirao program „Unlooped Kino“ (Manifesta 10, St. Petersburg), jedan od prvih antologijskih pregleda i pokušaja kontekstualiziranja video umjetnosti i filma Istočne i Zapadne Europe te SAD-a od 1960-ih do danas. Office for Art kustosi su ACT Art kolekcije Deutsche Telekoma gdje je fokus stavljen na suvremenu umjetnost Istočne i Jugoistočne Europe.

Vijesti

MSU ZAGREB

Avenija Dubrovnik 17
10000 Zagreb, Hrvatska

UTO–NED: 11–18 sati
SUB: 11–20 sati
PON i praznici: zatvoreno